Szukasz czegoś?

Sławne szafiarki, czyli modne ubieranie się dla wszystkich!

Autor:
kobieta pisze na laptopie

Od kilku lat w blogosferze obserwuje się wzrost ilości blogów modowych. Dla wielu osób to nie tylko hobby, ale i sposób na zarobek. Okazuje się, że blogerki modowe mają nie tylko rzeszę stałych czytelniczek, ale też sponsorów, którzy płacą im bardzo wysokie stawki za zdjęcie w ich produktach, recenzję, czy po prostu – znacznik na serwisie społecznościowym. Kim są najsławniejsze blogerki modowe? O tym poniżej.

Blogerka o modzie Ci opowie

Dawniej, zanim dokonała się ekspansja Internetu, wyrocznią w sprawie trendów były czasopisma (głównie zagraniczne), programy TV i pokazy mody. Dzisiaj w sieci mnożą się blogi poświęcone modzie. Każdego dnia pojawiają się na nich nowe stylizacje, omówienia panujących trendów, opinie o markach i ich asortymencie.

Jeśli nie wiemy, co jest modne, to z pewnością odpowiedź na to pytanie znajdziemy na pierwszym lepszym blogu. Razem z prezentacją trendów otrzymamy praktyczne wskazówki, instruujące – co z czym nosić, a czego lepiej nie zestawiać. Jednakże, tak jak w każdej branży bywa, tak i wśród blogerek modowych są liderki. Lecz zanim omówimy te najsławniejsze, warto wspomnieć o tym, że publikują nie tylko na swoich autorskich stronach, ale także… w całym Internecie.

Blogerki modowe – królowe sieci

Blogerki modowe rządzą nie tylko w blogosferze, ale również w mediach społecznościowych. Czytelnicy nie tylko śledzą ich wpisy na blogach, ale także obserwują je na Facebooku, Instagramie, Twitterze, YouTube, a nawet… na Snapchacie. Dzięki temu są w stanie nie tylko zobaczyć je na perfekcyjnie wykonanych fotografiach, pomalowane i dobrze ubrane, ale także w codziennych sytuacjach i stylizacjach. To sprawia, że blogerki modowe są dla czytelniczek nie tylko wyroczniami w sprawie trendów, ale i stylu życia.

Make Life Easier

Pierwsza na podium znajduje się Kasia Tusk. O tym, że córka byłego premiera Polski prowadzi stronę o modzie trąbiły wszystkie media. Ci z Was, którzy nie mieli jeszcze okazji się z nią zapoznać, koniecznie powinni wejść na stronę: http://makelifeeasier.pl/.

Bloga docenią zwłaszcza te z pań, które lubią minimalistyczny, ponadczasowy, klasyczny look. Widać to nie tylko w stylizacjach, ale i w szacie graficznej bloga. Dominuje biel i czerń. Zdjęcia są dość ponure, monochromatyczne, ale przez to – mają w sobie „to coś”. Wpisy pojawiają się na nim od lutego 2011 roku. Część o modzie na blogu jest prowadzona nie tylko przez Kasię, ale także Zosię i Gosię. Oprócz wpisów o trendach w ubiorze, znajdziemy na stronie także teksty o urządzaniu wnętrz. Tworzy je założycielka Make Life Easier oraz Beata i Asia. Na blogu zobaczymy też odnośnik do kolekcji marki MLE, dla której projektowała Kasia Tusk.

Jak pisze autorka, jej bloga odwiedza miesięcznie ponad 800 000 indywidualnych użytkowników. To imponujący wynik! Na uwagę zasługuje również fakt, że Kasia Tusk wydała książkę. W 2015 roku odbyła się premiera jej Elementarza stylu, w którym łamie stereotypy na temat mody, a także zdradza tajniki, jak wyglądać skromnie, ale z klasą.

blog Kasi Tusk

Kasia Tusk w social mediach

Oprócz bloga można śledzić również konto utworzone na Instagramie: https://www.instagram.com/makelifeeasier_pl/. Ukazało się tam ponad 1,5 tys. pięknych, klimatycznych fotografii lifestylowych. Prezentują one modę, ale w przeważającej większości są to uchwycone momenty z podróży, a także fotografia kulinarna. Konto obserwuje ponad 140 tys. osób. Odkąd pojawiło się Instagram Stories, Kasia Tusk nagrywa również filmiki.

Make Life Easier znajdziemy także na Facebooku (https://www.facebook.com/makelifeeasierplofficial/), gdzie ma ponad 135 tys. polubień. Statusy pojawiają się bardzo regularnie. Dotyczą nie tylko bloga i mody, ale także podróży i innych aspektów życia, które mogą być dla innych inspiracją.

Na oficjalnym kanale na YouTube (https://www.youtube.com/channel/UCnIPx1ZQubsbfHgnuv2AAsw) umieszczono zaledwie 2 filmiki. Przycisk „subskrybuj” kliknęło 120 osób, jednakże jak widać, filmy nie są mocną stroną autorek bloga i dlatego nie stawiają na taką formę kontaktu z czytelnikami. Może z czasem ulegnie to zmianie?

Macademian Girl

Jedną z najbardziej znanych blogerek modowych jest Tamara Gonzalez Perea, znana jako Macademian Girl. Warto zaznaczyć, że jest nie tylko blogerką, ale też dziennikarką modową. Jej teksty ukazywały się m.in. w magazynach „Glamour”, „Grazia”, a także w wielu innych pismach. Ich autorka mówi o sobie, że kocha modę, więc omawia trendy nie tylko w sposób rzeczowy, ale i emocjonalny. Widać, że robi to z pasją.

Blogerka często gości w programach telewizyjnych, jak na przykład „Pytanie na śniadanie”, podczas których doradza widzom w kwestiach mody i urody. Szerszemu gronu może być znana dzięki udziałowi w programie „Agent – Gwiazdy”, w którym dotarła aż do finału. W każdym odcinku nie tylko zachwycała odwagą, zmysłem obserwacji, a także oryginalnymi i dopieszczonymi w każdym calu stylizacjami. Macademian Girl wystąpiła również w programie Kuby Wojewódzkiego, w talk-show w kawalerce Łukasza Jakóbiaka oraz w „Domach gwiazd” Omeny Mensah.

Bloga Tamary Gonzalez Perea znajdziemy pod adresem: http://macademiangirl.com/. Prowadzi go od 2011 roku. Obecnie pomagają jej w tym 4 osoby. Oprócz wpisów poświęconych jej stylizacjom, trendom i modo-mowie, znajdziemy tam rzeczowe porady dotyczące typów kolorystycznych, sylwetek, urody, a nawet – modne triki dla mężczyzn. Na blogu jest też dział „Uroda”, w którym Tamara zdradza swoje domowe sposoby na dbanie o skórę, włosy i cerę. Podstrona „Lifestyle” to przede wszystkim zbiór różnorodnych pomysłów i porad, a także quizy.

Filmy nagrane przez Tamarę można zobaczyć na podstronie „Video” oraz na YouTube. Te z nas, które lubią nosić ubrania gwiazd, mogą skorzystać z linka do strony, na której wystawia je Macademian Girl. W zakładce „Media” możemy zobaczyć w jak wielu programach, wywiadach i artykułach wypowiedziała się dotychczas Tamara Gonzalez Perea, a także gdzie o niej wspominano. Gdyż nie trudno domyślić się, że ta barwna postać występuje często jako ekspert lub gwiazda.

blog Tamary Gonzalez Perei

Follow Macademian Girl

Śledzenie bloga jest znacznie łatwiejsze, gdy polubi się jego profil na Facebooku (https://www.facebook.com/MacademianGirl/). Okazuje się, że w przypadku Macademian Girl, dotychczas zrobiło to ponad 170 tysięcy osób.

Nieco mniej, bo 133 tys. użytkowników Instagrama (https://www.instagram.com/macademiangirl/), a ponad 1,5 tys.Twittera (https://twitter.com/macademiangirl).

Tamara Gonzalez Parea była też dość aktywna na YouTube (https://www.youtube.com/user/tgonzalezperea). Od roku filmy w zasadzie się nie pojawiają, jednakże warto zaznaczyć, że jej kanał subskrybuje prawie 19 tys. internautów. Ci z nich, którzy są stęsknieni za nagraniami, mogą obserwować ją dzięki aplikacji Snapchat (tgonzalezperea). Tam pojawia się wiele krótkich filmików z jej życia zawodowego i prywatnego.

Maffashion

Blog dziewczyny zwanej Maffashion także bije rekordy popularności. Wystartował we wrześniu 2009 roku, a wciąż jest prowadzony z taką samą pasją. Julia Kuczyńska, bo tak naprawdę się nazywa jest już nie tylko blogerką, ale przede wszystkim: marką samą w sobie. Prowadziła program o modzie na kanale Eska TV, jako stylistka współpracowała także z Dodą, czy Mrozem. Stworzyła też markę odzieżową Staff by Maff. Za bloga otrzymała wiele nagród i wyróżnień. Uznanie na całym świecie zdobywają jej stylizacje. Jako jedyna Polka znalazła się na pierwszym miejscu na stronie lookbook.nu.

Zdjęcia jej stylizacji pojawiły się na łamach „Glamour”, „Vogue” i „Nylon”. Zobaczyć ją mogliśmy na okładkach magazynku „K MAG”, „HOT Moda & Shopping”, i „Glamour”. Została twarzą marki Gatta, BlackMilk Clothing, Dior, a także jako jedna z czterech najlepszych na świecie blogerek wzięła udział w kampanii sklepu Bershka. Wystąpiła w spotach reklamujących jogurt Danone, a także teledysku do piosenki disco polo jej przyjaciela.

Usłyszeć ją można w serialu „Miłość na bogato”, gdzie komentuje na bieżąco wydarzenia toczące się w odcinku. Wystąpiła także w „Ugotowanych”, dwa razy gościła u Kuby Wojewódzkiego, dwukrotnie zaprosił ją na wywiad również Łukasz Jakóbiak. Na blogu znajdziemy posty głównie z jej stylizacjami. Sukces jaki odniosła, z pewnością dał jej nie tylko sławę, ale i duże zarobki.

blog Julii Kuczyńskiej

Maffashion w social mediach

Bardzo długo według serwisu hash.fm Maffashion zajmowała pierwsze miejsce wśród kanałów oglądanych przez internautów poprzez aplikację Snapchat (maffashion), Dzisiaj zajmuje 4., co oznacza, że 189 000 osób obserwuje jej codzienność.

Na Facebooku (https://www.facebook.com/MAFFASHION.official/) ma ponad 700 tys. polubień, a jej profil na Instagramie (https://www.instagram.com/maffashion_official/) obserwuje ponad 860 tys. osób. To bardzo duża liczba!

Jej kanał na YouTube (https://www.youtube.com/user/Sratataj) ma ponad 58 000 subskrypcji. Jak widać – jej sława odbija się też w social mediach.

JEMERCED

Jessica Mercedes Kirschner znana jest tak samo jak Maffashion. Razem prowadziły wspomniany wyżej program w Eska TV. W 2011 roku Jessica została finalistką konkursu amerykańskiego „Elle” na redaktorkę, pisze w „Glamour”, na portalu VuMag.pl, ma swoją kolumnę w magazynie „K MAG”, a także pracuje jako osobista stylistka. Była korespondentką portalu Fashionlista na Nowojorskim i Berlińskim Tygodniu Mody. Jest zapraszana na ważne pokazy mody i inne ważne wydarzenia nie tylko w Europie, ale i na całym świecie.

Bardzo szybko została doceniona. Pisano o niej w „Vanity Fair”, „Vogue”, „Grazia”, „Elle” i w „Glamour” . W 2010 roku podczas Fashion Week Poland w Łodzi zainteresował się nią polski projektant mody Robert Kupisz. Warto wspomnieć, że Jess zaprojektowała buty dla marki Sarenza i bluzę dla River Island.

Swojego bloga prowadzi od 2010 roku, w tym momencie razem z 3 osobami. Znajdziemy go pod adresem: http://www.jemerced.com/. Widać, że blogerka porządnie podchodzi do swojej pracy, gdyż przeczytamy na nim relacje z pokazów mody, recenzje magazynów modowych, a także jej stylizacje i porady urodowe. Część wpisów to również wskazówki dotyczące ubioru i trendów. Wśród wpisów znajdziemy również takie, które zdradzają warsztat Jess. Blog ma bardzo prosty, a przez to – przejrzysty design.

blog Jessiki Mercedes Kirschner

Jess na portalach społecznościowych

Jessica prowadzi także swój kanał na YouTube (https://www.youtube.com/user/jemercedTV). Ma on ponad 160 tysięcy subskrypcji. W filmach pokazuje swoje stylizacje, a nawet relacje z pokazów mody i podróży. Pokazuje też, jak się ubierać, czesać i malować.

Instagram Jemerced (https://www.instagram.com/jemerced/) obserwuje 612 tys. osób. Prezentuje tam oczywiście zdjęcia stylizacji, markowych dodatków, kadry z życia, a także z podróży, fotografie posiłków i co najważniejsze – selfie z celebrytami. Na Facebooku (https://www.facebook.com/jemerced) ma blisko 235 tysięcy polubień. Jest tam bardzo aktywna, z chęcią odpisuje na komentarze.

Sporo udostępnia także na Snapchacie (jessimercedes), gdzie według hash.fm zajmuje 15. miejsce wśród polskich użytkowników. Ma 100 000 widzów. Warto wspomnieć, że na Facebooku działa oficjalna grupa, nazwana „Armią Jemerced” (https://www.facebook.com/groups/176659856021376/), poświęcona fanom i obserwatorom Jessiki Mercedes. Tam mogą dyskutować o modzie. Utworzono także grupowy profil na Snapchacie (armiajemercedsc).

Charlize Mystery

Obok Maffashion i Jessiki Mercedes bardzo znaną blogerką jest także Karolina Gliniecka, która ukrywa się pod pseudonimem Charlize Mystery. To właśnie ona jako pierwsza z polskich „szafiarek” została zaproszona na New York Fashion Week. Teraz gości na najważniejszych pokazach mody. Blogerka współpracuje z polskimi magazynami o modzie, m.in. „Joy”, „InStyle”„Flesz”, „Gala”, „Elle” i „Glamour”. Jej stylizacje ukazują się również w zagranicznej prasie. Często zapraszana jest do programów śniadaniowych w roli eksperta. Jest też autorką książki (Nie) mam się w co ubrać, której premiera była w 2014 roku. To poradnik o modzie i tym, jak się ubierać.

Według informacji podanych na stronie, jej bloga odwiedza miesięcznie 120 tysięcy unikalnych użytkowników. Na http://charlizemystery.com/ oprócz zdjęć stylizacji, znajdziemy wpisy o gotowaniu, podróżach, zdrowiu i urodzie, a także designie i innych, bardziej lifestylowych tematach.

blog Karoliny Glinieckiej

Charlize Mystery a fani

W przypadku Charlize Mystery dziwi fakt, że na Facebooku (https://www.facebook.com/charlizemystery) ma tylko 42 tys. polubień. Zwłaszcza, że jest znana nie tylko w Polsce.

Na Instagramie (https://www.instagram.com/charlizemystery/) obserwuje ją 55 tys. osób.

Karolina Gliniecka prowadzi też Pinterest (https://pl.pinterest.com/charlizemystery/). Dawniej zapewniała, że nie używa aplikacji Snapchat, by chronić swoją prywatność, jednakże dzisiaj możemy ją tam odnaleźć pod loginem: charlizemystery.

Rating: 5.0/5. From 3 votes.
Please wait...